ההשפעה של הרחבת המועצת על חוק הגיוס | פינת הפרשן

מהדורת הבוקר No Comments on ההשפעה של הרחבת המועצת על חוק הגיוס | פינת הפרשן

הפרשן עו"ד אבי בלום במהדורת הבוקר: "סבב המינוי למועצת החכמים לא מפתיע, אבל ההרכב מפתיע. כעת המועצת הופכת לגוף הספרדי הרוחני הדומיננטי וזה משפיע על האמירה שתהיה לציבור הספרדי"

אבי בלום צילום: קול חי
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפרשן עו"ד אבי בלום, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (רביעי) על הילולת הרשב"י, חוק הגיוס, הרחבת מועצת חכמי התורה והדיונים סביב הרפורמה המשפטית.

על חוק הגיוס: "מה שגלנט הציע השבוע בתיאום עם משרד הביטחון זה חצי צבא מקצועי. החרדים מעדיפים לשבת בצד ולתת למערכת להעביר את זה, אלא אם כן זה יתקע".

הוא העריך כי "הרחבת מועצת החכמים תשפיע על העמדות של ש"ס בנוגע לגיוס. אם ראינו בעבר שהמועצות האשכנזיות הובילו – נראה כאן הובלת מהלכים בסוגיית הגיוס".

על הרפורמה המשפטית: "רפורמה כבר לא תעבור בקיץ וספק אם בכלל".

עוד הוסיף בנושא הגיוס: "בעיניים של בג"ץ שום מכסה לא תרפא את פגם חוסר השיוויון וברגע שאתה שם עוד משקל על מאזניים בצד של משרתי המילואים והחובה עם תגמול משמעותי זה מרפא את זה במידה מסוימת. לכן זה מהלך חכם".

"יש תחושה שתפסת מרובה לא תפסת. אנחנו צריכים להעביר מה שאפשר להעביר עכשיו. יש דילמה האם להעביר משהו קטן בהסכמה רחבה או ללכת עד הסוף ולהסתכן בכך שהממשלה הבאה תהפוך את זה. גם הסיכוי שבג"ץ לא יגע בזה הוא נמוך. אם תהיה פסקת התגברות ספציפית על זה – הסיכוי לפסילה גדל".

על מועצת חכמי התורה: "סבב המינוי למועצת החכמים לא מפתיע, אבל ההרכב מפתיע. מינויים של הרב מחפוד והרב בן שמעון היה די צפוי, אבל הרב סאלים והרב בצלאל שברח מפוליטיקה זה הפתעה שלא הייתה גם בתקופת מרן הרב עובדיה. אגב, כולם מעל גיל השמונים. ונראה מה יהיה לקראת הגעתו של הגר"י יוסף, האם יהיה נשיא המועצת. המועצת הופכת לגוף הספרדי הרוחני הדומיננטי וזה משפיע על האמירה שתהיה לציבור הספרדי".

על צוות המו"מ של הליכוד להידברות: "מילביצקי אומר שהוא מקבל את ההנחיות מיוסי פוקס מזכיר הממשלה והשר רון דרמר. הם יחד עם ראש המל"ל צחי הנגבי הכוורת החדשה של נתניהו. סביבה מתונה. לא תשמע מהם התנצחויות".



0 תגובות